sunnuntai 17. heinäkuuta 2016

Siivouspäivä!

Tänä keväänä ja kesänä olen laiminlyönnyt kodin siivouksen täysin.
Toki Krister siivoa meillä siinä missä minäkin, mutta yleensä se olen minä joka järjestelen tavarat omille paikoilleen ja "sisustan" kämppää parhaani mukaan.
 
Työt on tosiaan viennyt meitä tämän kevään ja kesän aikana niin, että kämppä on ihan hirveässä kunnossa.
Tänään mulla onkin ollut siivouspäivä.
Olen siivonut pelkästään olohuonetta/keittiötä koko päivän; pyyhkinyt pölyjä, järjestellyt paikkoja, vaihtanut sisustuselementtejä, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikonetta, imuroinnut.
En ole edes pessyt lattioita ja olen jo ihan naatti kuitti.
 
Anteeksi kuvan huono laatu, mobiilikuva.
 
Kaivoin esille meidän Dubain tuliaisen jossa käytiin jokunen vuosi sitten, olisikohan ollut 2007 tai 2008?
Siitä sain inspiraatiota muuttaa olohuoneen sisustusvärin sini-valkoiseksi.
Ei paljon sinistä, enemmän valkoista.
 
Luin myös Iltasanomissa kiinnostavan artikkelin SIIVOUSMOKISTA.
OMG, onko ihmiset näin tyhmiä?
 
1. Puhdistusaine on itsetehtyä
Kuka hemmetti tekee itse pesuaineet?
Minä en ole mitenkään merkille uskollinen, mutta jo ammattini (siivooja) puolesta voin sanoa, että kunnon aineilla siivous sujuu paljon nopeammin.
 
2. Käytät pölyhuiskaa
Juu ei, EI IKINÄ!
Pölyt pyyhitään niihkeällä rätillä joka puhdistetaan juoksevan veden alla kun siitä ei löydy enää puhdasta pintaa.
 
3. Peset ikkunat auringonpaisteessa
Olen ihan sanaton, kuka ääliö pesee ikkunat aurinkoisena päivänä?
 
4. Et puhdista imuriasi
YÄK, mikä haju tulee puhdistamattomasta imurimesta, puhumattakaan kaikki pöpöt jotka lentää takaisin huoneilmaan.
 
5. Et annan puhdistusaineen vaikuttaa
Tää on vaikeaa jos on yhtä malttamaton kuin minä, kun kaikki pitää tapahtua heti ja nyt.
Mutta, aineiden on ehdottomasti annettava vaikuttaa.
 
6. Et muista mitä on tekemättä – ja mitä on jo tehty
Tähän mulla ei ole mitään sanottavaa muuta kuin huokaisen syvään *huoh!*
 
Ehkä nämä asiat ei ole niin itsestään selviä kaikille.
Ehkä kukaan ei ole opettanut näille uusavuttomille miten kotia siivotaan.
En tiedä mistä näitä juttuja lehtien palstoille tulee, ehkä ne on vaan siellä provosoimassa ihmisiä kuten minua?
 
Enivei, meillä on taas hetken vähän siistimpi olohuone ja keittiö.
Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti