lauantai 7. lokakuuta 2017

Storkok!

En tiedä mikä se on suomeksi, mutta ruotsiksi se on STORKOK.
Se tarkoittaa sitä, että seistään koko päivä keittiössä ja keitetään iso määrä ruokaa.
Ja tänään minulla on ollut storkok.

Olen tehnyt kaksi jauhelihakiusausta, keittänyt 5 litraa makkarakeittoa ja paistanut kaksi kiloa broilerinfileitä.
Laitan valmiita annoksia pakkaseen ja loput syödään muutaman päivän sisällä.
Näillä pitäisi pärjätä ensi viikko, ehkä.
Voi kun jaksaisi aina tehdä ruokia etukäteen niin ettei arkena tarvisi syödä pelkkiä puolivalmisteita.

Kaiken kokkailun ohella sain pestyä viisi koneellista pyykkiä.
Pitää pestä kaikki peitot, tyynyt, matot ja muut tekstiilit nyt kun sähkö on vielä "edullista".
1.11. alkaa talviaika ja päivisin sähkö on taas kalliimpaa kuin yöllä.

Lisäksi olen siivoillut varastossa ja laittanut Muhoksen Roskalava-ryhmään Facebookissa tavaraa noudettavaksi.
Ilmaiseksi saa hakea petareita, tyynyjä, henkareita ja leipää.


Tyynyt ja petarit on mennyt.
Ja lisää tavaraa annan pois tai myyn kunhan kerkiän raivata varastossa, nyt on suursiivous meneillään.

Olen ihan poikki kun olen touhunut koko päivä.
Lepopäivää ei kuitenkaan ole ihan heti tiedossa kun huomenna alkaa ainakin kuuden päivän työputki.

Oikein mukavaa lauanti-iltaa sinne tupiin.
Minä menen nyt nukkumaan, huomenna on klo 6:00 herätys... zzzz...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti