sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Kilpailu lasten kouluarvosanoista on alkanut Facebookissa! Odd Molly-mammat veti herneen nenään!

Facebook alkoi eilen täyttymään pienten Kullannuppujen kuvista.
Yhteistä näillä kuvilla on se, että kullanuppu on pukeutunut juhlahepeniin ja pitää kameraa vasten huipputodistusta, stipendiä, patsasta tai muuta koulusta saatua "palkintoa".
Nämä kuvat Facebookiin ei laita lapset itse vaan heidän vanhemmat.
Kilpailu parhaasta Kullannupusta on siis alkanut!
 
Iltaan mennessä olin jo niin raivona, etten voinnut enään hillitä itseäni.
Latasin tämän kuvan statukseeni alla olevin kommentein.
 
Naamakirja näyttää olevan täynnä kuvia kullannupuista jotka kaikki ovat saaneet yyyber hienoja todistuksia, stipendejä ym. Myös minä laitan ylpeänä kuvan pojastani joka pääsee ensi vuonna kolmannelle luokalle vaikkei koulunkäynti aina ole ollut helppoa.
Olen ylpeä pojastani joka jaksaa kulkea 80 km:n koulumatkan päivittäin mukisematta.
 
Ja siitähän nämä Odd Molly-mammat veti herneet nenään.
-Miten tuo KEHTAA laittaa tuollaisen statuksen Facebookiin? MINÄ olen ylpeä lapsestani ja haluan ilmoittaa siitä koko maailmalle Facebookin välityksellä.
 
Nyt naamakirjassa kiehuu, saas nähdä kuinka moni "täydellisen kullannupun"-mamma poistaa minut kaverilistalta ;-)
Mutta, moni on myös samaa mieltä mun kanssa.
Eräs kaveri laittoi saman tyyppisen tilapäivityksen kuin minä Facebookiin.
Myös hänen statukseen kiinnitettiin huomiota ja kommentteja alkoi satamaan.
 
Tottakai jokainen vanhempi on ylpeä omasta lapsestaan, niin kuuluukin olla!
Mutta kun tuo "varustekilpailu" mammojen kesken on ihan sairasta.
Tarhaikäisenä kilpailtiin mm. siitä kenen lapsella on kallein talvihaalari.
Eskari/alakouluikäisen lapsen vanhemmat kilpailee siitä kenen lapsella on eniten ja parhaat harrastukset.
Päättäjäispäivänä kilpaillaan parhaasta koulutodistuksesta ja erityis saavutuksesta.
 
Joo, onhan minullakin tämä blogi jonne kirjoitan meidän elämästä.
Mutta sekin on totta etten kirjoita tänne ihan kaikkea mitä meidän elämässä tapahtuu.
Johonkin pitää vetää raja yksityisyydelle, myös pojan yksityisyydelle.
Ihan varmasti sen keverit, opettajat ynm. tutut käy täällä lukemassa meidän kuulumisia enkä halua että se vaikuttaa heidän käsitykseen Jesperiin.
Päinvastoin, kaikki ovat sydämellisesti tervetulleita tänne lukemaan meidän kuulumisia.
 
Takaisin Facebookiin ja Odd Molly-mammoihin.
 
Kattotaan nyt mitä olen saanut aikaiseksi kommentillani naamakirjassa.
Nyt aamun on valjennut päättäjäispäivän jälkeen.
Mammat ovat saaneet miettiä yön yli mun kommenttia ja miettinyt miten ne suhtautuu siihen.
 
Rakkautta!
 
PS: Tältä tunnen itseni mamma-ryhmässä, kuvastaa mua niin hyvin:
 
Anna skäller ut mammagruppen - Solsidan
-Jävla Odd Molly-fittor! 

Anna on mun idoli :-D

2 kommenttia:

  1. Jos oisin sun fb kaveri, peukuttaisin!! Mua kans kyllä yököttää tuo lasten todistuksilla kerskailu! Kun en o fb kamu, peukutan täällä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos peukutuksista :-D
      Olen kyllä aidosti iloinen kun lapet menetyvät koulussa, sehän on pelkästään positiivista. Mutta tosiaan, se vanhempien kerskailu... hyi hemmetti! Se kuvaa hyvin tämän päivän yhteiskuntaa, elämä on pelkkää suorittamista. Ei oteta aikaa rauhoittuiselle, luovalle ajattelulle, yhdessäololle jne.
      Mutta jokainen taplaa tyylillään. Harmi vaan kun joittenkin mielestä heidän tyyli on se ainoa ja oikea.

      Poista