maanantai 7. toukokuuta 2012

Peukutukset!

Lauantaina myrskysi hurjasti.
Vettä tuli kaatamalla ja tuuli ulvoi nurkissa.
Sisäpäivä siis!

Mutta sunnuntaina puolenpäivän jälkeen oli jo poutaa.
Silloin Kilposen väki juoksi ulos pihahommiin.
Siivottiin pihaa, kaadettiin puita, poltettiin roskia ja aloitettiin tekemään yläpihalle kiviröykkiö.


Tähän kohtaan pihaa tulee nurmikkoa.
Mutta siinä oli iso kuoppa ja mun mielestä se oli luonnollinen sijainti kiviläjälle.

Pihoilta löytyy aina kiviä ja jonnekin ne pitää siivota pois.
Ja kun meidän pihalta sitä kiveä löytyy paljon, niin ajateltiin hyödyntää ne.
Meidän pihalta löytyy myös rakennustyömaalta jääneitä rikkonaisia harkkoja.
Ne pilkottiin pikkupaloiksi ja aseteltiin kuopan pohjalle.
Päälle sit heiteltiin luonnonkiviä.
Pohjalle laitettiin suojakangasta.
Eihän toi valmis vielä ole, mutta hyvällä alulla.
Kokoa sillä on n. 2 x 3 metriä.

Kun olin hakkaamassa yhdestä harkosta styroksia pois, se jotenkin pomppas mun kädessä toiseen kiveen.
Mun vasen peukalo sai kovan iskun ja sen voimasta sormi vääntyi vielä taaksepäin.
Sen seurauksena koko mun peukalo on nyt ihan turvoksissa ja omituisen värinen.
Täytyy kyllä myöntää, että itkuhan siinä tuli :-(

Huomenna käyn työterveysasemalla näyttämässä peukkua.
Ei se poikki ole, ei edes murtunut.
Mutta haluan varmistaa asian lääkäriltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti