keskiviikko 20. elokuuta 2014

Helikopteri laskeutui Korkalanvaaraan!

Täällä Korkalanvaarassa menee joku lentoreitti.
Aina välillä tästä yli lentää pienkoneita, helikoptereita ja kuumailmapalloja.
Kun tänään aamupäivällä kuului taas helikopterin ääni, en ensin reagoinnut siihen mitenkään eriyisemmin.
Pian ääni kuitenkin muuttui normaalista kovemmaksi.. ja kovemmaksi...
Kun katsoin ulos työhuoneen ikkunasta olin tippua tuolilta.
Sadan metrin päässä, puunlatvojen alapuolella, lensi helikopteri!
WTF?!?
 
Laskeutunut
 
Nappasin kameran mukaani ja menin pihalle.
Näin, että kopteri laskeutui pururadan kentälle ja että laavulla oli ambulanssi sinivalot välkkyen.
Ilmeisesti joku on saanut sairauskohtauksen tai loukkaantunut.
En jäännyt seuraamaan tilannetta sen enempää, se ei tuntunut sopivalta, joten menin takaisin kotiin.
 
Lähdössä
 
Kyllä noista laitteesta vaan lähtee kova ääni!
Ja puunlatvat vaan huojuu ja roska lentää kun kopteri laskeutuu/nousee.
 
Kerran aikaisemmin olen nähnyt kun lääkärihelikopteri laskeutuu.
Se tapahtui n. 10 vuotta sitten Montan voimalaitoksella.
Silloin olin juuri tulossa kotia kun kopteri lensi mun auton yläpuolelta ja laskeutui viereen.
 
Olen kyllä ollut helikopterin kyydissäkin.
Se tapahtui joskus 10-12 vuotiaana jossakin yleisötapahtumassa.
Silloin mun koulukaverin ja mun vanhemmat laittoi meidät lapset helikopterin kyytiin.
Lentäjä kysyi missä me asutaan ja lennätti meitä kotipihojen yläpuolella.
Me asuttiin silloin kerrostalon viidennessä kerroksessa ja näin suoraan sisälle meidän keittiöön.
Se oli hukea tunne.
 
Toivotaan kuitenkin, että henkilö joka tarvitsi lääkintähelikopteria tänään on kunnossa.
Kaikkea hyvää hänelle <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti