tiistai 18. marraskuuta 2014

Aivopesua ja valehtelua uskonnon varjolla!

Jesper kävi viime viikolla luokan kanssa leffassa katsomassa
Ruotsinkielinen versio Muumit Rivieralla leffasta.
 
 
Illalla leffan jälkeen poika oli jotenkin vaisu.
Kysyin monta kertaa, että mikä sen mieltä painaa.
Monen kysymyksen, maanittelun ja rohkaisemien jälkeen poika alkoi kertomaan.
 
Jesperin luokalla on lestadiolaistyttö joka ei (tietenkään) saannut mennä leffaan katsomaan Muumeja.
Koko viikon se oli puhunut luokkakavereille, että leffassa mm. harrastetaan ensin seksiä jonka jälkeen Muumit tappavat toisensa.
Lisäksi se oli kertonut, että Muumit ovat kaksimielisiä ja pahoja.
 
Jesper oli miettinyt koko viikon että miten se uskaltaa kertoa mulle leffasta.
Jos se sisältää seksiä ja murhia, niin pääseekö se edes katsomaan leffaa?
Lopuksi se oli päättänyt, ettei se kerro mulle mitä tämä luokkakaveri oli kertonut sille leffasta.
Kun se sit illalla leffan jälkeen avautui, niin mulla oli kova työ pitää itseni koossa, niin raivona olin.
 
Selvästi tämä tyttö toisti vaan omien vanhempiensa sanoja.
Koska lestadiolaiset ei mm. saa käydä leffassa, vanhempien oli perusteltava tytöllensä miksei hän pääse muitten luokkakavereitten kanssa katsomaan Muumeja.
Joten lestat teki sen minkä parhaiten osaa, valehteli.
Tytölle kerrotiin valheita seksistä ja murhista, kaksimielisyydestä ja pahuudesta.
Tämän tyttö sitten toisti luokkakavereillensa.
 
Kaikki tämä valehtelu ja pelottelu tehtiin uskonnon varjolla.

Että mitä mieltä olen lestoista?
Arvatkaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti