torstai 6. elokuuta 2015

Suunnistajat jotka eivät osaa lukea karttaa!

Tiistaina Korkalanvaaran metsässä järjestettiin suunnistuskisa.
Ja täytyy sanoa, että;
KYLLÄ ON TÖRKEITÄ IHMISIÄ
noi suunnistajat.
 
Ensinnäkin meidän piha oli täynnä eksyksissä olevia suunnistajia.
Yksikin mies osasi kertoa, ettei hän minun pihalla seiso, vaikka talolle oli alle viisi metriä.
WTF!?!
Jotkut jopa seisoi mun kuivaustelineen vieressä, joka on terassilla, ja yritti tulkita karttaa.
Yksi pariskunta yritti tulkata Jesperin ja mun tekemiä tieviittoja eikä ymmärtänyt miksei niitä löytynyt kartalta.
 
Ihan hukassa
 
Olin ihan raivona, koirat haukkui hysteerisesti ja ihmiset palloili nenä kartassa meidän pihalla.
Muhoksen ja Kiimingin välissä on noin 20 km metsää, minkä helvetin takia tarkistuspisteet laitetaan ihmisten piharajoille?
 
Eksyksissä meidän pihalla, kartta ja kompassi kädessä
 
Käytiin illalla Jesperin kanssa kaupassa.
Ja kun tultiin kotia meidän tietä tuli auto vastaan.
Kehotin kuskia peruttamaan pois meidän tieltä koska hän on sillä luvatta.
Silloin kuski kaahasi täysillä meitä kohti, Jesper huusi ihan paniikissa ja mä painoin rääkkää.
Kuski kiilasi meidän ohi pelkääjän puolelta, ihan muutaman sentin päästä, toinen puoli mättäällä.
Nousin autosta ja kiskasin tämän auton pelkääjän puoleisen oven auki.
-Hulluko sä oot? huusin. Ajatko sä saatan päälle?
Ukko huusi, että hän saa ajaa tiellä niin paljon kuin haluaa ja sen kyydissä olleet nuoriso vaan naureskeli.
 
Siihen loppui mun ymmärrys.
Jätin autoni tielle niin, ettei siitä kulje enää kukaan.
 
Olen ollut tosi ymmärtäväinen ja antanut kuntalaisten käyttää meidän tienpätkää veloituksetta.
Ollan aurattu tie omalla kustannuksella ja siistitty näköesteet pois.
Mutta nyt tosiaan loppui ymmärrys.
 
Jos mun yli uhataan ajaa mun omalla tiellä, jos ns. urheilijat luulee, että ne saa juosta vapaasti mun pihalla, niin väärin luulevat.
Tien käyttö loppui tähän.
Piste!

2 kommenttia:

  1. Eiköhän ne suunnistajat ole olleet vuosia, vuosia siellä... on kuitenkin niin lähellä lenkkipolku/ pururata ettei tuo ihme jos jokunen ei heti rastia löydä oikealta puolelta. ;) tuskin kukaan on heti ammattilainen, suunnistus on hieno harrastus.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän talo on ollut vuosia, vuosia siellä... Jos minä menisin jonkun pihalle palloilemaan niin aika pian vilkkuisi sinivalot. Ja jos joku uhkaa ajaa mun päälle mun omalla tiellä, niin minäkö se k***pää olen? Joten nämä ns. urheilijat on syytä muuttaa asennettaan ja lopetettava ihmisten kiusaaminen.

      Poista