perjantai 2. joulukuuta 2016

10 asiaa jota et tiennyt minusta!

Kerron teille kymmenen asiaa minusta jota ette ehkä tienneet.

1. Olen soittanut haitaria monta vuotta. Ei mitään pianohaitaria vaan nappihaitaria. Lopetin soittamisen kun mun yksityisopettaja kuoli sydänkohtaukseen kun olin jotain 11- tai 12-vuotias. Olin todella taitava ja soitin suoraan nuoteista biisin kuin biisin.

2. Pienenä (kun asuin Ruotsissa) esiinnyin Lumikki ja seitsemän kääpiötä musikaalissa. Esiinnyttiin Södertäljen koululaisille kaksi viikkoa putkeen jolloin mun ei tarvinut olla koulussa. Käytiin myös Etelä-Suomessa viikon mittaisella kiertueella.

3. Olen esiintynyt kuoron kanssa Gröna Lund tivolin lavalla monta kertaa. Olen mm. laulanut Arja Saijonmaan taustakuorossa.

4. Olen asunut viidellä eri paikkakunnalla; Södertäljessä Ruotsissa (siellä synnyin), Lapualla, Pietarsaaressa, Kokemäellä ja Muhoksella, jossa asun nyt.

5. Rakastan 80-luvun pitkätukkarokkia, sekoan aina kun kuulen Skid Rown 18 and life biisin.

6. Olen opiskellut saksaa viisi vuotta enkä osaa kieltä juuri yhtään enään. Ranskaa olen lukenut vuoden. Äidinkieleni on suomi, mutta puhun ja kirjoitan ruotsia yhtä hyvin kuin suomea. Suomenruotsia osaan vähän, lähinnä Pietarsaaren murretta.

7. Minulla on tähän asti ollut 26 eri työpaikkaa, jotkut samalla työnantajilla, nyt olen yksityisyrittäjä.

8. Mulla on lievä luki-ja kirjoitushäiriö. Kun esim. kirjoitan näitä blogikirjoituksia joudun jatkuvasti tarkistamaan oikeinkirjoitus Googlesta. Numeroita 6 ja 8 en eroita toisistaan.

9. Olen 176 cm pitkä jonka takia mua on kiusattu koko ala-aste.

10. Olen kasvanut Jehovan todistaja perheessä, eikä meillä sen takia vietetty esim. Joulua ja synttäreitä. Meillä ei myöskään syöty maksaa tai veripalttua. Kun koulussa oli palttua minä söin pinaattilättyjä.

Kristerin kanssa mentiin naimisiin Pietarsaaren kirkossa 19.8.1995

Tuliko yhtään uutta tietoa minusta vai tiesittekö jo kaiken tämän?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti