keskiviikko 27. elokuuta 2014

Iso läjä läksyjä!

Huomaa, että Jesperillä koulu on lähtenyt käyntiin oikein kunnolla.
Lähes joka päivä se on tullut kotia laukku täynnä läksyjä.
Ja minä olen päässyt muovittamaan uudenkarheita kirjoja ja vihkoja, vaihtelevalla menestyksellä :-)
 
Iloinen 3. luokkalainen
 
Nyt kolmosella on myös tullut uutena aineena enkku.
Eilen oli eka tunti ja siitä tuli lukuläksyjäkin.
 
Ihmettelen vain tuota läksyjen määrää.
Jo viime vuonna poika istui parikin tuntia illassa ja tuskaili läksyjen kanssa.
Miten ihmeessä noita läksyjä voi olla noin hemmetisti?
Eikö ne tee tehtäviä koulussa?
 
Lisäksi minulla menee useampi tunti illassa tarkistaessa Jesperin läksyjä.
Eikö se ole open työ tarkistaa että läksyt on tehty oikein?
Sille maksetaan palkka siitä työstä, ei minulle.
 
Tänä vuonna olen päättänyt, että ellei poika saa tehtyä läksyjä tunnissa, niin ne jää tekemättä.
Elämässä pitää olla muuta kuin työntekoa, joka koulunkäynti on Jesperille.
 
Vielä läksyjä siis tehdään hymy huulella ja niin se kuuluu olla jatkossakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti