sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Just nu - listan!

Linda hade gjort en Just nu - lista på hennes blogg och jag tänkte försöka göra en jag också.
Nu börjar vi!
 
FEM bästa - just nu
 
1. Lungt och skönt på jobbfronten. Måste vila upp kroppen efter sommaren. Håller på med kontorsarbete för tillfället.
2. Har börjat röja upp i förrådet.
3. Fått sålt jätte mycket saker på Facebook loppiset vilket betyder att förrådet töms.
4. Plockat (hittills) 130 liter lingon som vi sålt till Muhosborna och fått in lite extraknäck.
5. Härligt med höst och mys i soffan.
 
 
FEM värsta - just nu.
 
1. Jag borde faktiskt ta itu med städningen här hemma.
2. En snart 11-åring med förpupertet, ständigt bråk om allting.
3. Ständiga dåliga samvetet då jag inte får ut mitt barn i friska luften, han vill bara sitta vid rutan.
4. Mörkret på kvällarna.
5. Den ogjorda bokföringen gnager på samvetet.
 
 
FEM saker vi gjort i veckan.
 
1. Plockat massor med lingon och pepparriskor.
2. Varit till Utajärvi och hälsat på en arbetskompis.
3. Kokat lingonsylt och lagt pepparriskor i saltlag.
4. Tappat upp ett bad till hela familjen som faktiskt behövdes. Alla var avslappnade och jätteskrynkliga efter hemma-spa kvällen :)
5. Köpte en familjefilm och hade filmkväll med massor av gott att äta.
 
 
FEM saker jag läntar efter.
 
1. Lungnet i hemmet.
2. Nästa sommar, är beroende av sol och värme.
3. En IKEA resa till Haparanda.
4. En barnfri helg.
5. Lottovinst.
 
Se bara, det gick ju hur bra som helst!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti