keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Kipu suoraan helvetistä!

Lauantaina iltapäivällä se alkoi, kipu!
Ensin tuli selkäkipu joka pian levisi kylkiin ja palleaan.
Makasin tunnin sohvalla ja haukoin henkeä, niin kovaa kipu oli.
Se kuitenkin hellitti, mutta jäljelle jäi jomottava tunne.
Tuntui kuin rinnan alla olisi vanne jota koko ajan kiristetään ja hengittäminen oli hankalaa.
En löytänyt hyvää asentoa.
Olo oli todella tukala.
 
Illalla se paheni taas ruoan jälkeen.
Nyt kipu oli kovempi ja kesti melkein kaksi tuntia.
 
Heräsin aamuyöstä samanlaiseen kipuun.
Onneksi kohtaus kesti vain 15 min. ja nukahdin pian sen loputtua.
 
Sunnuntaina homma jatkui, mutta joka kerta kipu vaan paheni ja kohtaukset kesti kauemmin.
 
MIKÄ MULLA ON?
 
Maanatain vastaisena yönä tein jo kuolemaa.
Olin ihan varma, että nyt se on menoa.
 
Kun pahin kohtaus hellitti googletin sanat: pallea ja selkäkipu
Tulos: sappikohtaus
 
Ja hitto vieköön, oireet sappikohtaukselle on ihan samanlaiset kuin mun oireet.
Varasin heti ajan työterveylääkärille jonne pääsin maanantaina klo 9.00
Voin kertoa, että ajomatka (jonka ajoin itse) Muhokselta Ouluun oli aika hirveä.
 
Kerroin lääkärille oiret ja että epäilen sappikohtausta.
Samalla kerroin, että mulla on aikaisemmin ollut saman tyyppisiä kipuja ja aina luullut, että ne johtuu selästä.
Lääkäri paineli mahaa ja eityisesti oikealta rintalastan alta.
AIAIAIIIIII!!!!
 
Jouduin verikokeisiin; maksa, haima, tulehdus ja jotain muita joita en muista.
Torstaina (huomenna) on ylävatsan ultra.
Iltapäivällä lekuri soittaa mulle vastaukset verikokeista ja ultrasta.
 
Lääkäri kirjoitti mulle Litalgin nimistä särkylääkettä joka on auttanut kipuihin tosi paljon.
Olen nyt nukkunut kahtena yönä kunnon yöunet.
Kivut ei ole kokonaan pois, mutta mulla on paljon helpompi olla.
 
Huomenna menen töihin, mun on ihan pakko mennä sinne.
 
Jännittää verikokeitten ja ultran tulos, joudunko leikkaukseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti