torstai 4. huhtikuuta 2013

Vahinkoilmoitus nro 5678 (tai jotain sinne päin)!

Jesperin opettaja soitti minulle töihin Pääsiäistä edeltävänä viikkona:
-Jesper on kaatunut koulun pihalla ja etuhampaasta on lohjennut pala!
-Mikä hammas? kysyin.
-Rautahammas, vastasi ope.
 
Voihan video!
Juttelin työkavereitten kanssa asiasta ja ne oli sitä mieltä, että poika pitää kiikuttaa hammaslääkäriin välittömästi.
Hampaaseen voi tulla tummentumaa, se voi kasvaa vinoon, purenta voi muuttua ja irronnut pala pitää paikata.
 
Soitin koululle ja kysyin kumpa tekee vahinkoilmoituksen tapaturmasta, koulu vai minä.
Kanslisti sanoi, että he tekevät vahinkoilmoituksen mikäli minulle syntyy kustannuksia hammaslääkärikäynnistä.
WTF?!?
Tottakai mulle tulee kustannuksia.
-Sinun pitää käyttää kunnallisia palveluita ja kuittia vastaan saat korvauksen täältä kansliasta, sanoi kanslisti.
 
Herran Jumala, en mä ala ajamaan Muhoksen ja Oulun väliä omalla kustannuksella.
Me ei nimittäin saada käyttää Oulun terveyspalveluita muuta kuin maksusitoumuksella Muhoksen kunnalta.
Kiitin kanslistia ja sanoin, että haen korvausta omasta vakuutusyhtiöstä.
 
Tein välittömästi vahinkoilmoituksen netin kautta:
Seuraavaksi varasin ajan:
 
Aariaan saatiin aika samalle päivälle klo 18:00
Vastaan otti todella ammattitaitoinen ja lasten kanssa hyvin toimeen tuleva nuori miespuolinen hammaslääkäri.
Olin etukäteen ilmoittanut, että poika pelkää hammaslääkäriä ihan hirveästi ja viimeksi paikattiin reikiä nukutuksessa.
Lääkäri tutki pojan hampaan ja rikkokohdan.
Tällä hetkellä rikkokohta vaan hiottiin, mutta kun poika kasvaa isommaksi niin laitetaan etuhampaaseen täyte koska kosmeettinen haittahan siitä tuli.
Purentaa seurataan normaalin hammaslääkäritarkastuksen yhteydessä vuosittain.
Hammas ei heilunut eikä se ole ainakaan vielä tummentunut.
Jesper kertoi, että leukaluita sattuu, mutta kaikki oli senkin puolesta kunnossa.
 
Käynti maksoi minulle 70 € jonka sain takaisin kokonaisuudessaan vakuutusyhtiöltä viikon sisällä.
Lisäksi sain pienen kilometrikorvauksen oman auton käytöstä.
 
On se kuulkaa hyvä kun on vakuutukset kunnossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti