tiistai 10. helmikuuta 2015

Kilposet on the road!

Hei kaikille pitkästä aikaa!
Viimeksi kävin täällä 2 viikkoa sitten jolloin kirjoitin kaksi edellistä postausta.
Ajastin ne ilmestymään tänne viime viikon aikana.
Me oltiin nimittäin Rukalla lomailemassa viime viikolla.
 
Loma alkoi tammikuun viimeisenä päivänä.
Matka Muhokselta Rukalle on noin 250 km joten paha matka ei ollut edessä.
Näinhän me kuviteltiin...!
Pitäisihän sen jo tässä vaiheessa tietää, ettei Kilposten matkanteko koskaan ole yksinkertaista.
Kuten ei tälläkään kertaa.
 
Kun oltiin ajettu n. 70 km autosta hävisi virta.
Moottori toimi, mutta kaikki sähkölaitteet lakkasi toimimasta... siis ihan kaikki!
Ei ollut valoja, ikkunoita ei saannut auki, ilmastointi ei toiminnut jne.
Krister ei uskaltanut sammuttaa autoa koska se epäili ettei se käynnisty enään.
Ja se oli niin oikeassa.
Kun päästiin Pudasjärven ABC:lle
Krister sammutti auton eikä se enään käynnistynyt.
Ei inahdustakaan.
Perkele!
 
Ensin se yritti itse etsiä vikaa, epäiltiin että joku sulake on mennyt.
Mutta kaikki oli ehjiä.
Sanoin Kristerille, että se kysyy huoltsikalta tietääkö ne jonkun paikallisen tyypin joka voisi tulla katsomaan autoa.
No nehän tiesi ja 40 min. myöhemmin pihalle kurvas hinausauto.
 
Monen mutkan ja pohdinnan jälkeen tultiin siihen tulokseen, että auto on hinattava
Minä ja Jesper jäätiin koirien kanssa ABC:lle.
Sieltä löytyi ulkotarha koirille jossa Igor ja Bella sai olla koko odotusajan.
Krister lähti hinausauton kyydissä Kuusamoon.
Minä hoidin meille Kuusamosta vuokra-auton jonka Krister haki hinaajan kanssa.
 
Odotus ABC:llä olisi mennyt hyvin ellei mulla olisi ollut mahatauti.
TIETYSTI sairastuin mahatautiin päivää ennen lomaa.
Joten Pudasjärven ABC:n vessa tuli erittäin tutuksi.
Onneksi en kuitenkaan oksentanut, mutta mun maha oli ihan sekaisin ja olin todella heikossa kunnossa vessassa ramppaamisesta. 
 
Kun Krister tuli vuokra-autolla ABC:lle ja päästiin koirien kanssa autoon olo helpottui.
Koirat rauhotui, poika nukahti ja minä pääsin istahtamaan mukavaan asentoon.
 
Meidän piti olla mökillä klo 16:30.
Lopulta päästiin sinne vasta klo 23:30.
 
Voin sanoa, että oltiin uuvuksissa kun tultiin perille.
Krister tyhjensi auton, ulkoillutti koirat ja laittoi saunan päälle.
Sillä aikaa minä petasin sängyt ja laitoin iltapalaa sekä ihmisille että koirille.
Jesper meni suoraan nukkumaan iltapalan jälkeen, Krister ja minä mentiin vielä yösaunaan.
 
Seuraavana päivänä oli sunnuntai eikä silloin voinnut hoitaa mitään auton korjauksia.
Joten päätettiin, että tartutaan ongelmaan vasta arkena ja nautitaan lomasta.
Lyhyeksi jäi kuitenkin se nautinto sillä sunnuntaina alkoi vuorostaan Jesper juoksemaan vessassa.
Nyt sillä oli mun mahatauti
Nice!
 
Näin lupaavasti alkoi siis meidän loma Rukalla!
Lisää seuraavassa postauksessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti