torstai 3. maaliskuuta 2016

Nyfiken-listan!

Sara Holtkampilla, saralene -blogin kirjoittajalla, oli kiva lista jonka kopioin sellaisenaan.
Nu kan ni stilla er nyfikenhet:
 
Hur mår du?
Jag mår faktiskt skit, det är mycket på det privata planet nu. Ärligt talat vet jag inte hur jag ska orka, men det är bara att bita ihop.

Vad önskar du dig just nu?
Att livet skulle vara lite enklare. En Lotto-vinst skulle sitta bra.

Vad har du ätit idag?
Jag åt Italiensk gryta till lunch, resterna av gårdagens middag. Grytan var en sådan där snabbrätt som man bara lägger köttfärs i.

Vad ska du göra imorgon?
Tidig väckning, kl. 5:50 då Jesper ska ha frukost innan han går till skolan. Sedan blir det jobb på kontoret (hemma) tills Jesper kommer hem. På eftermiddagen åker vi ut på äventyr med hela familjen. Mera om det senare.

Senaste köp?
Katt- och hundmat.

Vad skrattade du senast åt?
Den var svår. När har jag skrattat sist?

Vem sov du senast med?
Krister så klart! Ovant bara att han är hemma då han jämt brukar vara på jobb någonstans.

Vad läser du just nu?
Jag brukar ju läsa jätte mycket normalt, men nu orkar jag inte koncentrera mej på att läsa.

Senast sedda film?
Mumien - Återkomsten kom på TV igår, den tittade jag på även om jag sett den flera gånger tidigare. Håller också på med Lost-serien, tror jag är på fjärde eller femte säsongen.

Vem var den senaste som ringde dig?
Jesper ringde då han slutade skolan och satt på bussen på väg hem.

Senast 3 inkomna sms?
5 bilder från morgonens trafikolycka. Jesper satt nästan en timme i bussen och väntade på att de kunde köra förbi olycksplatsen och fortsätta mot Uleåborg. Jesper skickade bilderna.

Vad stod de i ditt senaste skickde sms?
"2,5 h työmatka, 6,5h työ, 2h 15 min matka"

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Jag gick ett år på gymnasiet i Södertälje och ett år i Lapua. Det finska gymnasiet hatade jag från första dagen, den svenska minns jag inte så mycket av.

Vilken är din favoritfrukt?
Är jätte dålig på att äta frukter. Då jag äter frukt blir det oftast banan.

Vad är du rädd för?
Getingar, getingar, getingar...!!!!

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
En på Muhos-loppis sidan som har bilringar till salu.

Vart vill du åka just nu?
Ett varmt land. Spelar ingen roll vart, bara det är sol och värme där. JAG HATAR VINTERN!

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag fyllde ju år ca. 3 veckor sedan. Egentligen önskar jag mej inget speciellt, vill bara ha ett liv med mindre motgångar.

Jaha, där var min lista :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti